torsdag 4. november 2010

Alexandras hjemmebakeri

Jeg har fått et par forespørsler alt, og vet at noen har vært redd for at oppskriften
skulle forsvinne med Shabby. Her er den. Ingen panikk.
Kan legge til at i år vil jeg bake og selge dem

Send meg da en mail; avillefrance@hotmail.com - for pris og levering.


dsc03873

dsc03877


Historien bak Berit´s brune pinner. Første møte med disse gode småkakene

var gjennom vår høyt elskede Dadda. Hun bakte dem hver jul, og kom tilbake

fra Elverum med en ladning til vår familie. Hvert år har vi hatt disse på disken

til Shabby hver jul. Bakt av Alexandras hjemmebakeri (les meg).




Berit´s brune pinner


150 g mykt smør

200 g sukker

2 eggeplommer

1 ss lys sirup

1/2 ts malt kanel

1 ts vaniljesukker

1 ts natron

300 g mel


1 egg til pensling

perlesukker

hakket mandler



Rør smør og sukker hvitt. Tilsett øvrige ingredienser og elt

sammen for hånd. Del deigen i 6 deler og "rull" ut til pølser.

Deigen er IKKE lett å jobbe med, men fortvil ikke den er riktig!

Legg pølsene på stekeplate dekket med bakepapir. Klem ut

deigen fra midten og ut på hver side med knyttneven. Pensl

med egg og strø over perleukker pluss hakket mandler.


Stekes ved 175 grader i 10-12 min, eller til de er gyldene.

Skjær opp i stenger når de kommer ut av ovnen, og legg

på rist til avkjøling.


Oppbevares i en kakeboks eller i et norgesglass.

Kos dere!!!!


Klem fra Alex

bakemester

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar