tirsdag 2. august 2011

Bringebær selvplukk

Gjengen klare for plukking
Foran Tinius, Kaja og mamma Vibeke
pluss tante Sanna

store deilige bringebær

Tinius plukker gode bær, store bær

3 kasser før kl 11
Bra jobbet!

Rad nr 42 er renset for bær....
+ et par smaksbær
ble også vekk....

I år som tidligere år har jeg vært på selvplukk av bringebær. Mums.... Denne gangen ble Vibeke og to av barna med. SUPER hyggelig. Alle plukket vi ivrige ned i kurvene, 3 kasser fulle. 2 kasser til familien Grønseth og en kasse til meg. Vi startet tidlig kl 09.00. Litt morgen trette, men før det ble for varmt.

Ergo hadde jeg 10 kurver i fryseren før kl 11.30 i dag. Meget effektivt. Hvor de to andre kurvene ble av??? En til teen i kveld + frokosten i morgen. Og en kurv som skal bakes med i morgen.

Renset også litt opp i fryseren, kun villbringebærene som jeg plukket ifjor igjen. Ellers var fryseren tom for bær.

Lønnsomheten i selvplukk er vel ikke der lengre, men tilfredsheten med selv å gjøre det er stor! Bærene blir ikke dårligere i smak av det ligefrem.

Fortsatt nyter jeg, og sikkert mange med meg, det flotte været i Oslo. Lykke. Sittet og arbeidet ute i dag også. FAB.

Love
Alex



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar