lørdag 30. juli 2011

Hjemmelaget


I dag går det i hjemmelaget iste og aviser. Jeg har flyttet meg ut i godstolen ute. Og der råder det stillhet, aviser og blader i deilig stor bunke. Pluss iste, i dag med lavendel/ salvie og sitron. Søttet med honning. Super dig.

Prøver å komme i super godt humør! Avisene gjør vel ikke sitt for å hjelpe. Men det er på gli...
En lengre samtale med søster hjalp. Hun baker brød og venter gjester. Jeg skal ferdig steke mitt Esekil brød i hvert fall. Krabbe til middag. Gleder meg til det. Elsker krabber. Har gode sommer minner fra ungdommen da vi lystret etter krabber og kokte de på bål ute på skjærene. Tidlig morgentimer satt vi der og nøt lunkene krabber. Før vi dro hjem og sov. Sov til langt på dag. Til min mors store frustrasjon. Leste legeromaner. Alle var lykkelige, i vhert fall i romanene. Sykesøster fikk jo alltid den nye unge kjekke legen.
Tider det. Finnes legeromaner fortsatt mon tro?

Enn så lenge
Alex

1 kommentar:

  1. Åhhh ja, det var tider det! Gode minner som vi aldri kommer til å glemme....
    Og du, forresten, GLAD i deg!!!

    SvarSlett