onsdag 8. desember 2010

7 sorter på gang?


Neppe 7 sorter, men før jul er vel fire slag i bokser. Bare å sette i gang og

oppfylle diverse ønsker fra diverse personer i familien. So here we go;



Brandy snaps

Jeg elsker småkaker, men de MÅ ikke være av den tørre

sorten. Brandy snaps er som en sprø litt seig karamell små-

kake. Første gangen jeg lagde denne fant jeg fort ut at dette

ville bli en favoritt.


Nok en gang en deilig liten sak fra Alt for Damerne for snart

18 år siden. De serverte med pisket krem i, men det synes jeg

blir alt for mye!


125 g smør

125 g sukker

125 g lys sirup

150 g hvetemel

1 ts presset sitron

1 ts whisky ( kan droppes og erstattes med sitron)


Bare sååååå enkelt. Start med å smelte smør, sukker og sirup.

Ta til siden og rør inn resten. Avkjøl deigen. Sett små kuler på

stekeplate dekket med bakepapir. Stekes ved 175 grader 8-10

min.

Avkjøl på rist i et par minutter, før du ruller den sammen rundt

skaftet på en tresleiv. Pass på de er varme, og du MÅ rulle de

mens de er varme.


Hold god avstand på bakeplaten, jeg pleier å steke 8 av gangen.


Lag gjerne dobbel porsjon, disse går unna!


Lykke til og klem fra

Alex

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar