torsdag 30. desember 2010

Mums

I kveld skal jeg til søster på middag. Dig. For å glede henne litt,
håper jeg i hvert fall, har jeg bakt brownies. Dagens gjøremål.
Slapp dag på meg. Handlet, snakket i telefon og jobbet litt. Vips
var det ettermiddag.

Mums.... må vel spare litt til i morgen og nyttårs teen....

Klem fra Alex



Brownies


Det å gi seg i kast med brownies er vel kanskje

litt våget. For mange har vel SIN oppskrift.

Eller så tyr man vel kanskje til TORO? Denne opp-

skriften har jeg brukt siden jeg fant den i Aften-

posten den 27 oktober 1996.


200 g smør

300 g sukker

1 plate mørk kokesjokolade

50 g smør

3 egg

1 dl rømme

1 klype salt

1 ts vaniljesukker

60 g hvetemel

100 g valnøttkjerner, hakkes

50 g hasselnøtter, hakkes


Start med,- smelt sjokoladen sammen med 50 g smør. Avkjøl.

Rør 200 g smør og sukker hvitt. Rør inn et og et egg av gangen,

og de øvrihe ingredienser i tur og orden. Stekes på 180 grader

i 30-40 min.


Tips; Stekes i en liten langpanne, og bruk bakepapir. Skjær opp i

ruter mens varm.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar