fredag 4. februar 2011

Bare så Bøøøøge


Merklig hvordan trendene endrer seg og man lar seg "følge med".
Jeg husker min mosters første leilighet i Brussel. Hun jobbet ved
den Danske Ambassaden og EU. Leiligheten som var stilt til disp.
var selvfølgelig peppret med danske klassikere fra Børge Mogensen,
PH-lamper, Hein bord etc.
Som 50% dansk og født slutt seksti-tallet skal det noe til å IKKE ha
fått med seg en like eller ikke like følelse for designklassikere.

Moster (mors søster,- kalles moster og ikke tante i DK) har fortsatt
noen klassikere i kjelleren som jeg gjerne skulle ha fingrene i! Men
med en arkitekt til kusine, så ligger jeg dårlig ann. Ergo kjøpe selv
er løsningen.

J39 som her er på bildet er alltså innkjøpt av meg. Rent faktisk på
loppis. 2 stk med armlene. Jippi.... Husker faktisk denne stolen som
ble "alle manns" eie fra kirker i DK.
Moster ler når hun ser at vi nå vil ha disse klassikerne og mamma
rister på hodet. Sjovt (morsomt) er deres kommentar. Eller som vi
alltid sa i min oppvekst det er sååååå "Bøøøge" (les Børge Mogensen).

Jeg elsker de.

God weekend til dere alle der ute
Alex

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar