mandag 28. februar 2011

Gull eller gråstein?

Avslutter dagen med litt "wood"
ren ved
vil nok en del menn si
vakkert tre
vakker patina
vakker slitasje
for noen av oss


Husker når jeg flyttet fra mitt hjem, må ha vært nr 3, hvor jeg fikk hjelp av en flyttemann. Jeg elsket alle mine gamle ting. Mens hans kommentar var; "Er det ikke bare å sette en fyrstikk og litt bensin på dette". HALLLLLLO alle mine pene ting. Løsetrekk og vakre gamle kurver. Arvede stoler. Gammel fransk jernseng. Rå tøft skrivebord av plexiglass. Fyrstikk. Var livredd da mannen tente seg en sigarett.

Alt (uten den tidens VHS maskin) kom frem til nytt hjem. Pent ble det. Faktisk så pent at Bonytt kunne fotografere hos meg. Og dermed starten på det som skulle bli min vei som stylist. Anemone Wille Våge var stylisten og Nina Dreyer Hensley fotograf.

Så gull for noen, gråstein for andre.
Alex

1 kommentar:

  1. Med andre ord,"flyttemannen" hadde ikke sansen ! ÅÅåh, hadde vært moro å sett noen av de bildene fra Bonytt...? Men, det er vel for lenge siden....?

    SvarSlett