torsdag 4. august 2011

Bake dag hos meg

Litt av dagens bakst.....
mums


Jeg venter i spenning på postmannen. Jepp venter på mine peace tegn. Men tror du ikke han gik rett forbi min postkasse i dag. Naboene fikk post, men ikke jeg nei!!! Hvor typisk er ikke det når man venter på noe. Ja ja. De kommer nok. Krysser fingre og tær for i morgen.

Revet tekstil har jeg i hvert fall fått gjort klart. Ikke så galt osv. Bare en ting å gjøre når man er frustrert. Bake. Dermed ble det muffins med hvit sjokolade og nyplukkete bringebær. Mums...
Droppet glasur, av den enkle grunn at jeg ikke hadde melis. Og etter 2 besøk på butikken i dag, synes jeg de hadde sett meg nok.

Oppskriften har du her, tilfelle du får bakelyst, sånn plutselig. Hahaaaa

noe MUFFINS på gang...


300 g mykt smør

300 g sukker

6 egg

3 ts bakepulver

300 g hvetemel


1 plate hvit kokesjokolade

200 g bringebær


2oo g melis

2 ss vann

evnt. 2 dråper konitorfarge ( rød f.eks så får du fin rosa glasur)


Rør smør og sukker hvitt. Og rør inn et og et egg av gangen.

Ha i bakepulver og hvetemel. Hakk sjokoladen, og rør inn

sammen med bringebærene. Ha deigen opp i muffinsformer.

Formene skal være 2/3 fulle (så slipper du at det rener over ved

steking). Bakes ved 180 grader i ca 15 min eller til gyldene.


Avkjøl muffinsene. Lag klassisk melisglasur. Pynt.




HA en riktig god aften

Klem klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar