søndag 21. august 2011

Gnagsår

Mamma i aftensol
Fuglebadet venter på fugler
Mamma, hundene og jeg
nyter den siste
solen
på lørdag.
Mens vi venter på søster


Jeg har vært en natt i Sverige hos mamma. Møtt søster og svoger samt alle hundene. Vi har sitet ute og drukket te. Lest. Spist og snakket. Sovet lenge og godt. Riktig hygget oss,- kort men effektivt.

Pluss at jeg har gått 2 x soppturer. Både lørdag og i dag. Gevinsten var bra med kantareller. Godt hjulpet av min firbente turvenn. Han har hoppet rundt, under og over grener. Surret seg rundt stammer. Høyt gress, 4 ganger hans høyde. Lykkelig.
Louis beundrer lørdagens fangst.
(han var ikke med på tur, det er ikke noe for ham med skogsturer han liker asfalt/ grus/ gress og vann)

Dagens fangst ble fordelt mellom søster og gode venner. Mens jeg har med denne kurven hjem. Nå må det renses og forveldes. Og nytes i morgen. Mums. Deilig selv om turen har gitt meg 2 gnagsår,- sånn er det når man er så dum og glemmer sine egne gummistøvler hjemme. Mamma har helt klart mindre føtter en meg....

Fortsatt god søndag til dere alle sammen
Klem fra Alex



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar