onsdag 19. januar 2011

Porselen/ fajanse +++


Bilde er tatt i et av husene på Folkemuseumet

Hvor meget hvitt og creme porselen bør man ha før det er nok?
Ikke sikker på om jeg får nok noen gang. Jeg har i alle størrelser
fra de helt mini mini små fat til de helt store. Boller og skåler så
det holder. Nytt som gammelt. Tja av nytt har jeg vel egentlig kun
noen tallerkner. Eller la meg rette meg selv, jeg har 5 store og rimlig
høye bunker med tallerkner.

Men jeg er ingen typisk 12 av alt jente nei. Mere tilfeldig antall. Nok
til minst 12 gjester har jeg, men de kan ikke forvente å få likt. Men
er egentlig det så farlig?

Når loppemarked sesongen begynner igjen, må jeg nok supplere med
noen nye boller føler jeg. Hihi...

Hva tror du?
Alex


5 kommentarer:

  1. Jeg kan kun sige man får aldrig nok cremefarvet fajance :-)

    SvarSlett
  2. Så fine, jeg er også en ivrig samler, har ikke 12 av ditt og datt jeg heller, men elsker gammle asjetter. Tallerkenhyllen ser jo så fin ut da, en slik ville jeg gjerne hatt! ha en fin kveld videre;))

    SvarSlett
  3. Har både tolv og ulikt...men det er jo mye artigere med funnene enn å gå i butikken og supplere.. Fant selv en Egersundskatt forrige dagen..hverdagslykke det..:))

    Samle videre du...!!

    SvarSlett
  4. blir vel aldri nok av noe man liker godt:) Sjarmerende med ulike tallerkner, synes jeg:) har samla på blåmønstrede tallerkner i mange år jeg:) Har mange nyydelige:)

    Fin torsdag til deg fra Trine:)

    SvarSlett