mandag 4. april 2011

Hva er kiloprisen på knapper?

Du kjenner det nok, litt dårlig tid. Skal bare. Skal bare sy i den knappen som manglet i buksen. Går jo raskt det. Og vips der lå alle knappene og Norges glasset på gulvet. Tusen-og-en-plukk-opp.

Jeg tråkket elegant over. Sydde i knappen. Rakk avtalen i god tid, med knapp i buksen. Hadde rent glemt det inntil jeg kom hjem. Bare å legge seg ned på alle fire. Der satt jeg på kne da, og lurte på når prisene på knapper går opp?
Prise på sølv har til tider vært god. Nå er gull prisen høy, men når går egentlig prisen på knapper opp??? Hadde vært fint for meg om prisene på knapper, og perler for den saks skyld kunne gå opp. Da vil min egenkapital kunne få et kraftig løft.
Er det mulig å ha så mange knapper. 3 STORE Norges glass, en eske med knapper og noen rør.

1000-og-en-plukk-opp er gjort unna.
Alex

2 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen på denne du! Sånne samlarar som vi er ,er ikkje økonomisk betinga. Blir nok ikkje rik på sal av nokre glas med knappar men vi kan vel vera einige om at dei - saman med andre ting i samlingane våre, gjev oss gleder i kvardagen?
    Ha ei fin veke vidare!

    Marian

    SvarSlett
  2. Den er egentlig ganske høy som den er, men etterspørselen svikter noe, får nok ikke solgt dem i kilo. Ikke noe å spekulere i vil jeg tro...vi har veldig mange men lever av knapper og glansbilder hele tiden. Knappeglass sa du? Sjekk ut denne:
    http://perleposten.blogspot.com/2011/02/jeg-har-et-nskeom-glass-fulle-med.html

    SvarSlett